پێناسه| هه‌واڵ| وتار| دیمانه| مێژووی زاره‌کی | چاند و هونه‌ر | په‌یوه‌ندی | Start
چاوپێکه‌وتن
 
ده‌سپێک|بینێره|چاپ|1501 جار خوێندراوه‌ته‌وه| 12 بۆچوون
اقای قانعی فرد به خاطر حقیقت
2008 10 26 - 19:08

avatar
پدرام شعله گری/ کرمانشاه
مدت ها پیش نوشته اقای بلخکانلو را در سایت (بۆرۆژهه‌ڵات) دیدم و خواندم . با خواندن ان نوشته به یاد دوران دانشجوی افتادم . تهران و چندین دیدار نا خوشایند با اقای قانعی فرد که در انتشارات نگاه سبز داشتم .

شفاف و روشن بگویم امروز با خواندن جوابیه نه چندان منطقی و لا پیچانی های قانعی فرد کل این خاطره ها بار دیگر زنده شدند.

در ان زمان من دانشجوی زبان فرانسه بودم . با تنی چند از دوستان پسر و دختر دانشگاه و با راهنمایی دوستی به انتشارات نگاه سبز می رفتیم. کار ما گویا همکاری کردن بود برای ویرایش و تصیح کردن فرهنگ لغتی که فرانسه به انگلیسی بود .

در انجا برای اولین بار با اقای قانعی فرد اشنا شدم ایشان خودشان را دانشجوی مقطع دکترای زبان انگلیسی در کارولینای شمالی امریکا معرفی نمودند . بعدن مشخص شد که ایشان دانشجوی رشته زبان انگلیسی دانشگاه سنندج بوده اند در مقطع لیسانس . که با معدلی متوسط و پایین تر لیسانس شان را گرفته اند . به هر حال مطلب مورد بحث من این نیست . می خواستم بگویم در ان انتشارات ما صفحات فرهنگ لغت مذبور را 10 تا 10 تا تحویل میگرفتیم بعد از خواندن ان ها را ویرایش می نمودیم و به انتشارات و اقای قانعی فرد بر می گرداندیم .

در جریان این ویرایش بود که من متوجه شدم این کار یک جور سرقت است . زیرا ایشان با برابر نهادن چند تا فرهنگ لغت فرانسوی و انگلیسی اقدام به گرداوری این مجموعه نموده بوده ند. به همین خاطر من به همکاری خود پایان دادم . نمیدانم اقای قانعی فرد ان مجموعه را چاپ نمود یا نه .و اگر چاپ نمود ایا سخنی از کار دانشجویان به میان اورده است یا نه و ایا حقیقت گرد اوری ان را فاش نموده است یا نه .

در میان ما دانشجویان چند تا از دوستان اهل مریوان هم بودند که یکی از انها رومانی را از فرانسه به کردی ترجمه نموده بود. اقای قانعی فرد که شکی ندارم هم اکنون هم نمیتواند دو خط کردی بنویسد خود را کار شناس زبان کردی قلم داد مینمود. بخت با ان مترجم یار بود که کتاب را به قانعی فرد نداد . بعدها دیدم که انتشارات

سردم در کردستان عراق ان را چاپ و منتشر نموده است .

از مطلب دور نشوم .در دوران انتشارات نگاه سبز و زمانی که من به انجا رفت و امد داشتم شاهد یک سری از رخدادها بودم که انها را در زمان مناسب خود یکی یکی بازگو خواهم کرد. در ان زمان مدیر انتشارات عنان کار و مدیریت خود را با اطمینان به اقای قانعی فرد سپرده بود . اکنون اقای قانعی فرد میگوید که ایشان یک شخص کلاه بردار بوده اند و انتشارات ایشان از طرف ارشاد به خاطر شکایات اهل قلم مصادره شده است .

این دروغی فاحش و بی شرمانه است . درست است که انتشارات نگاه سبز ورشکسته شد . اما هیچ اهل قلمی از او شکایت نکرده است . و هرگز مرحوم ادب از مدیر ان شکایت نکرده است. در واقع مرحوم ادب اصلا ایشان را نمی شناخت. این شما بودی که دو بار اقای مدیر انتشارات نگاه سبز را به دیدار مرحوم ادب بردید . در این اواخر که مرحوم ادب از شما شکایت کرد و داستان ان در هفته نامه سیروان منتشر شد و شما دست به دامن خیلی ها گردیدی تا ادب چشم پوشی کند برای بی گناه نشان دادن خودتان پیش ادب میخواستی وانمود کنی که پول ها را مدیر انتشارات نگاه سبز خورده است . اقای قانعی فرد خوب میدانی که کل کتاب خانه نگاه سبز را تو به تاراج بردی جایی که روزگاری میعاد گاه کانون نویسندگان ایران بود کسانی چون درویشیان، یونسی و

رئیس دان، جلسه هایشان را در انجا بر گزار مینمودن. من در مقابل این دروغ سکوت را روا ندانستم . اقای قانعی فرد تو هر کی هستی و هر کاری میکنی من زیاد شیفته دانستنش نیستم . اما حق نداری این گونه بی انصافانه صاحب خانه را دزد و دزد را صاحب خانه کنید . در مورد جناب اقای بلخکانلو و جواب شما میبخشید چون من از قبل با نوع برخورد و روش کار شما اشنا هستم، تعجب نکردم، روش شما سفسطه ، لاپی چانی، فرار از متن، به حاشیه رفتن و بحث های ایزائی ،همراه با زبان بازی وچاشنی حقه بازی و کلاه برداری است .

شما بهتر است شفاف و روشن به این چند سوال جواب بدهید تا من هم گواهی بدهم که اقای بلخکانلو درست میگویند یا خیر .

1_ ایا شما اقای بلخکانلو را میشناسید ؟
2- ایا ایشان را در انتشارات نگاه سبز دیده اید ؟
3- ایا شما از ایشان این ترجمه را تحویل گرفته اید؟
4- اگر تحویل گرفته اید ایا به ایشان پس دادید؟

شما پاسخ این سوال ها را بدهید تا حقیقت بر همگان روشن شود . شما در مورد کتابی صحبت میکنید در رابطه با زندگی جلال طالبانی . در اینجا یک یاد اوری کوچک لازم است با این کار کارنامه شما هیچ گونه امتیاز مثبتی نخواهد گرفت اما کارنامه طالبانی سیاه و سیاه خواهد شد . این را بگویم متاسفانه احزاب حاکم در کردستان جنوب، اتحادیه میهنی و پارت دمکرات در رابطه با کردستان ایران، کار های بسیار بدو ویران گر را انجام داده اند و میدهند، از قبیل همین کارها، مامور کردن شما و ولدبیگی هاست . شما برای نوشتن زندگی نامه مام جلال ایشان برای زندگی نامه بارزانی . باید بگویم انها با این کارها قبل از همه چیز و همه کس به خودشان ضربه میزنند و نگاه بد گمانانه و نا مطمینانه کرد های ایران را برای خود به ارمغان میاورند . و ان کارها اب تعمید شما ها هم نخواهد بود .

اقای قانعی فرد در رابطه با خراب کاری های این دو حزب در کردستان ایران و چهره سازیهای انها ان هم از افراد منفور سخن زیاد است، شفاف بگویم چون مایل نیستم با شما از در گفت و گو و سخن درایم انها را میگزارم برای فرستی دیگر .
خه بات | 18 Mar 2009 - 08:43
مهران جان این که تو کسی را نشناسی دلیل نیست که هیچ کس نمی شناسد . بلخکانلو به کردی می نویسد نه مثل شما و قانعی فرد به فارسی . وی برای هر خواننده کردی به ویزه کرمانجی کاملا آشناست .

Reza Ahmadi | 18 Nov 2008 - 18:56
من هم عرفان و هم بلخکانلو را می شناسم .عرفان سر شیطان کلاه میگذارد اما اثری بر جای نمی گذارد وی کتاب ژانی گل ترجمه محد قاضی را نیز پس از مرگش به نام خود چاپ کرده است . اصلا بلد نیست به کردی بنویسد . همش فارسی می نویسد . از کسی که مورد تایید علی اکبر ولایتی باشد چه انتظاری دارید ؟ اگر کتاب را عرفان ترجمه کرده است چرا در فیپای کتابخانه ملی عرفان اسم بلخکانلو را در شناسه افزوده بعنوان مترجم دوم آورده است ؟ می توانید با مراجعه به سایت کتابخانه ملی آن راببینید .

دوست | 1 Nov 2008 - 22:12
من در دو سه سال گذشته یکی از خواننده های نوشته های عرفان قانعی فرد بودم قبلا جواب نقد ها را میدادند اما مدتیست وبلاگ ایشان هم تعطیل است بنظرم ایشان راه خود را انتخاب کرده و نظرات دیگران هم هیچ تاثیری در روند کارشان ندارد ولی شما دوست عزیز به جای نوشتن این نقد خیلی تند یک کمکی در قضاوت با انصاف باشید تا خواننده نوشته شما را به حساب خدای ناخواسته حسادت یا .... نگذارد. به امید موفقیت همه جوانان

یکی از احزاب دمکرات | 1 Nov 2008 - 19:25
اقای شعله گری چندی پیش من نظر خودم را در این زمینه فرستادم ولی متاسفانه روی صفحه نگذاشتید چون واقعیت را گفتم و بازم تکرار میکنم توی کرمانشاهی و قانعی فرد اهل سنندج هیچ سنخیتی با هم ندارید و در کردستان ما افراد فرهیخته زیادی هست که از شما بالاترند و میتونن از قانعی فرد نقد بگیرند فقط این را میگوییم که تو و کسانیکه به تو دستور نوشتن این مطالبو دادند فقط رو سیاهی و خالی شدن عقده ها و کینه ها یه خرده شاید پایین بیاد والا هیچ سودی نمیبرید عرفان اهل جوان دوستش دارند و پشتیبانش هستن شما و امثال شماها هم برید این چنین مطالبی بنویسید ببینیم به کجا میرسید و این مطالبی که نوشته اید اگه بگیم همه اش درست که اینطورم نیست این ماجراها به سال 77 برمگردد که اون وقتها عرفان 21سال سن داشته اما الان سال87 هست ایا خود شما از لحاظ فکر و کار با اون سال فرقی نکردید ؟وهر انسانی در اول هر کاری اشتباهاتی دارد که با ان اشتباهات پخته میشود اما الان قانعی فرد واقعا سنجیده و با مدرک حرف میزند و محبوبم هست و خواهشا از این عقده بازیها دست بردارید کافی است فقط خود و افرادی مثل خود را سر کار میزارید اگه خیلی ناراحت اقای بلخانکو هستید قانعی فرد جوابشو داده لازم به دلسوزیهای شما نیست

زریبار | 31 Oct 2008 - 17:48
با سلام
آقای قانعی فرد چطور است بسیاری از روشنفکران و اهل قلم از شما نگرانند و بسیاری از کارهای شما نارحتتند و حتی بعظی از آنهای مدارکی محکم علیه شما دارند. و جریان چیست که بسیاری از اهل قلم به شما اعتماد ندارند و همیشه جای شک و سوظن هستید و به نظر من آقای بلخکانلو و هم آقای شعله گری نسبت به شما درست حرف میزنند. و من به شخصه کاملا با آنها موافقم چرا که خود شما را تا حدی میشناسم و از روی شناختی که دارم به آنها حق میدهم.شما کاملا مرموزانه فعالیت میکنید. و هیچ شفافیت در کارهای شما نیست..

مامه‌ند. ئاشه‌وان | 30 Oct 2008 - 19:40
بۆرۆژهه‌ڵات: به‌ڕێز گیان جه‌نابت به‌ ناوی خوازراوه‌وه‌ له‌ سه‌ر که‌سانێک ده‌نوسی که‌ به‌ ناو و وێنه‌ی خۆیانه‌وه‌ ده‌نووسن. هه‌ربۆیه‌ش ئێمه‌ ئه‌و بۆچوونانه‌ بڵاو ناکه‌ینه‌وه‌ که‌ به‌ ناوی خوازراوه‌وه‌ هێرش ده‌که‌نه‌ سه‌ر که‌سایه‌تییه‌ ناسراوه‌کان.

fateh | 30 Oct 2008 - 12:10
جوانی سی ساله هست که شاید شما هم نامش را شنیده و امیدوارم کتابها و نوشته هایش را خوانده باشید: "دکتر عرفان قانعی فرد". من که بسیار به او ارادت دارم . بی شک او هم توانائیش را و هم - به علت جوانیش- فرصت کافیش را دارد که از مفاخر روزگار گردد. با اینهمه برخی چشم دیدن او را ندارند و بازار تهمت و شک در باره ی ایشان گرم. به یاد دارم در بیرون مجلس ترحیم مهندس ادب در تهران عده ای جوان احساساتی دوره اش کرده و به باد انتقادش گرفته بودند. رد شدم و نایستادم ولی سلام و لبخندش و چشمک معنادارش را هرگز فراموش نمی کنم. اکنون او در بوستون آمریکا است و مشغول گرفتن دومین دکترایش و از شر و شور این مملکت فعلا دور.

دوست دارم مصاحبه اش را با رادیو زمانه بخوانید. من که از خواندنش لذت بردم. معلوماتش ستودنی است. زحماتش ماندگارند. گله هایش به جاست و سخنانش براستی شنیدنی. اگر حوصله دارید این آدرس را کلیک کنید و شما هم بهره ببرید:

http://www.radiozamaaneh.com/jiar/2008/09/post_25.html

kermashan | 28 Oct 2008 - 14:26
نقل قولی از جواد علیزاده دانشجوی حقوق بشر علامه که در جریان 16 آذر بازداشت و سپس آزاد گردید ،اما متاسفانه دوباره به زندان افتاد.ایشان گفت در جریان بازجویی از من پرسیدند،نظرت درباره قانعی فرد چیست؟
علیزاده هم گفته کردها به او جاش می گویند.پس از آن از نشریه روژه ف پرسید،علیزاده گفته بود من آن را نمی شناسم.اما پاسخ بازجوی اطلاعاتی بند 209 را بشنوید،گفته بود که قانعی فرد جاش نیست و نشریه روژه ف هم یک نشریه خوب دانشجویی است.کسانی که جواد را می شناسند ،اگر از زندان بیرون آمد راستی این گفته رااز او بپرسند.

ارو | 27 Oct 2008 - 17:58
مدتی بود مجذوب آقای قانعی فرد و فعالیتش شده بودم .جوانی فعال وسخت کوش که برای مصاحبه ای اقیانوسها رامیپیمود حتا در جریان مسائلی که با احزاب پیش آمد همیشه ودر همه جا جانب ایشان را می گرفتم اما در مورد بلخکانلو قسم می خورم وشهادت می دهم که حق با بلخکانلو است هر چند از لحاظ فکری با هم در تضادیم ام واقعا انسان درستکاری بود وخود این ترجمه را از ایشان دیده ام چون ما با هم هم اتاق بودیم در خوابگاه دانشگاه. اگر لازم بود کامنت بذارید خصوصی خود را معرفی خواهم کرد حتی بقیه هم اتاقی ها را نیز

tawar senah | 27 Oct 2008 - 15:48
باسلام سروه خانم میبخشید پدرام روشن میگوید من اقای قانعی فردرا شایسته یک گفتمان دو طرفه نمیدانم زیرا نه توانای و کارکتر اینکار را دارد و نه دانش و توانی چنین کاری بنابر این با او صحبتی در میان نخواهد بود . در ضمن توهین و هتاکی در کار نیست قانعی فرد همه را دروغگو دزد قلم داد کرد پدرام میگوید تو خود گرفتار این گج رقتاریها و گج اندیشیها هستی و دلیل دار دلیل ادم منطق داشته باشد زیبا است تو قبل از فهم مطلب جواب نوشتی به این میگویند منطق

سروه ی 2 sarbastashti@yahoo.com | 26 Oct 2008 - 21:06
برنامه دیدنیها ،مجری و سناریو نویس ،آقای پدرام شعله گری!
آقای پدرام شعله گری بگذارید ا با نقل قول ا ز خودتان و آخرین جمله تان خطاب به عرفان قانعی فرد شروع کنم:
"....شفاف بگویم چون مایل نیستم با شما از در گفتگوو سخن در آیمآنها را میگزارم برای فرستی دیگر"
عجبا به این منطق!
شما از طرفی خود را قاضی،دادستان،شا‌هدو
یر غضب به من خواننده تلقین میکنید و از طرفی هم عرفان قانعی را به عنوان شیاد و کسی که به آثار ادبی دیگران دستبرد میزند ،معرفی مینمایید.
در پایان سیاه نوشته ات،پس از هتاکیهایتان و محکوم کردن ،متهم بیچاره را با دست خودتان پای دار اعدام میبری و نقش میر غضب های شاهان قاجار را بازی میکنی و عرفان بی پناه و بی دفاع را گردن میزنی.
اآقای شعله گری،روش و ا گفتار شما نه تنها پسندیده نیست بلکه منطق شما مرا بیاد افراد اسامه بن لادنی میاندازد که هم قاضی و دادستان، وهم گردن زنانی هستند که در راه خدا انسانها را حذ ف میکنند.
شما یک انسان شریف و فرهیخته را ب باد اتهام گرفته ای و سپس میگویید مایل نیستی که باوی گفتگو کنی. آیا ارزش این را دارد من بیشتر از این با شما سخن بگویم که شما کسی نیستید که بتوان از در گفتگو با تو وارد شد؟
عرفان قانعی نه نیازی به دفاع سروه ها دارد و نه نیازی به توضییح به حسودان.
دفاع من از حق انسانها و ا تلاش برای ایجادزمینه ای سالم،دمکراتیک و انسانی در این مکان مجازی و کوچک.

مهران پاوه - ساوجی | 26 Oct 2008 - 20:20
این فرهنگ لغت در انتشارات علمی فرهنگی به اسم 56 نفر منتشر شده است و یاد 45 ویراستار ب ترتیب الفبا / من اسم شما را نمی بینم - اسمی از اقای قانعی فرد نیست / ایشان هم مثل مابقی 100 نفر دیگر در " ق " اسمشان ذکر شده است
اقای بلخکانلو هم کسی نمی شناسد کیست
سال 1378 تا 1387 می شود 11 سال هر دنشجویی فارغ التحصیل است

بۆچوونت له‌سه‌ر ئه‌م بابه‌ته‌ چییه‌؟
‌ تکایه بۆچوونه‌کانت به فۆنتی یونکورد بنووسه
هه‌ر بۆچوونێک به‌غه‌یری ئه‌م فۆنته بنێردرێ بڵاو ناکرێته‌وه


بۆچوونێک هه‌لگری
‌ سووکایه‌تی‌، ناوزراندن‌و په‌لاماردان بۆ سه‌ر هه‌ر که‌س‌و گرووپ‌و کۆمه‌لگایه‌ک بێ
‌ بلاوناکرێته‌وه


avatar مه‌ته‌ڵ و وه‌ڵامدانه‌وه‌ی مه‌ته‌ڵ – هونه‌ری
جه‌لال خۆشکه‌لام
شاعیرانی کلاسیکی کوردی، هه‌روه‌ها شاعیرانی کۆنی کورد به‌گشتی ، به‌پێی ئه‌وه‌ی که‌ شاره‌زایی ته‌واویان له‌زمانه‌کانی کوردی، فارسی، عه‌ره‌بی. تورکی هه‌بووه‌، توانیویانه‌ له‌ڕووی ئه‌ده‌بیات و ده‌ربڕینه‌وه‌ ده‌وڵه‌مه‌ندانه بیربکه‌نه‌وه
avatar پێشنیارێک بۆ پلۆنۆمی حدک
با سواڵی بەڕەسمی ناسین لە حدکا بەس بێ
رەحیم دەستیار
هه‌ر وه‌ک به‌شێک له‌ ئه‌ندامانی حیزبی دێمۆکڕاتی کوردستان ئاگادارن، بڕیاره‌ که‌ له‌ چه‌ند حه‌فته‌ی داهاتوودا حدک پلۆنۆمی کۆمیته‌ی ناوه‌ندی به‌ڕێوه‌ ببات. بۆیه‌ له‌م سۆنگه‌وه‌ و به‌ نووسینی ئه‌م بابه‌ته‌،
avatar2010 02 08 - 18:33
له سه‌ر کلاس باسی به کۆیله‌گرتنی میلله‌تانی کرد و له ڕووبه‌ڕووی شا دا رخنه‌ی له وه‌زع گرت
سامڕه‌ند
ساڵی 1977 له ده‌بیرستانی محمد‌رضاشا ی مهاباد ده‌رسی ده‌بیرستانم ده‌خوێند. مامۆستا عبدالکریم مصطفی‌پور (شاریکه‌ندی) ده‌رسی دینی‌ی پێ ده‌گوتین. مامۆستا له نێو ده‌رسی مه‌درسه‌ دا
avatar2010 02 08 - 18:00
شۆڕشی مه‌خمه‌ڵین چییه‌؟به‌شی کۆتایی
ه‌رگێڕانی له‌ فارسییه‌وه‌: عه‌زیز پیری
جیاوازی کۆمه‌ڵگه‌ی هه‌نووکه‌یی ئێران، له‌ گه‌ڵ ساڵی 1357، له‌مه‌ دایه‌ که‌ له‌وکاته‌دا له‌ 100دا، ته‌نیا 30 ی کۆمه‌ڵگه‌ شارنشین بوون، به‌ڵام، له‌ ئێستادا له‌ 100دا زۆرتر 70 ی کۆمه‌ڵگه‌که‌‌ شارنشینن.
avatar2010 02 07 - 21:38
گه‌وره‌م هه‌ر خۆم شه‌رمه‌زارم*
حه‌کیم حسین زاده‌ (باوکی هێژا)
به‌ر له‌ ساڵی حه‌فتا، زۆر پێش ئه‌و کاته‌ی که‌ له‌ قه‌ندیل بو یه‌که‌م جار شانازی دیدارتم پێ ببڕێ، به‌ بێ ئه‌وه‌ی بۆ تاکه‌ جارێکیش ته‌نانه‌ت وێنه‌که‌شتم دیبێ، ده‌تکوت ساڵانێکه‌ ده‌تناسم و زور جاران له‌ نیزیکه‌وه‌ زیاره‌تم کردووی.
avatar2010 02 07 - 17:32
کورد له‌ نێوان شۆرشی گه‌لانی ئێران و بزووتنه‌وه‌ی سه‌وزدا
جه‌مال نه‌جاری
"ئیبراهیم یۆنسی" وه‌رگێڕ و نووسه‌ری گه‌وره‌ی کورد له‌ پێشه‌کی وه‌رگێڕانی کتێبی"کورد و کوردستان" له‌ نووسینی "درک کینان" ده‌ڵێت: "نووسینی مێژووی کورد یان نووسین له‌مباره‌وه‌ شتێکی جگه‌ له‌ ئێش و ئازار نیه‌.
avatar2010 02 07 - 17:30
پاداشی تێکۆشه‌رێکی رێگای رزگاری کورد و کوردستان چیه‌؟
عه‌لی فازلی
ساڵی 1365 کاتێک له‌ رێزی حیزبی دمکراتی کوردستان بووم له‌ ناوه‌ندی کوردستان فه‌رمانده‌ێکمان بوو به‌ ناوی مامۆستا مه‌لا محه‌مه‌دی عه‌باسی ئه‌و به‌رێزه نه‌ک ته‌نیا ئه‌و کاته‌ که‌ به‌رپرسی نیزامی ناوه‌ندی سپی سه‌نگ بوو
avatar2010 02 07 - 17:17
به‌ بۆنه‌ی 31 که‌مین ساڵی شۆرشی گه‌لانی ئێران
لوقمان زه‌هرایی
22ی رێبه‌ندانی ئه‌مساڵ، شۆرشی گه‌لانی ئێران بۆ ڕزگاری له‌ ده‌ست ئیستبداد وسه‌ره‌رۆیی بنه‌ماڵه‌ی په‌هله‌وی وگه‌یشتن به‌ ئازادی ودێموکراسی پێ ده‌نێته‌ نێو 31که‌مین ساڵی خۆی وپاش تێپه‌ر بوونی 30 ساڵ
avatar2010 02 07 - 17:15
چاوخشانده‌نێک به‌ سه‌ر رابردوو دا، بیرکرنه‌وه‌یه‌ک له‌ داهاتوو
فاتح ئاره‌ش
پێشه‌کی: مرۆڤ‌ پێویستی به‌ ئامێرهه‌یه بۆ ئه‌وه‌ی بووانێت کارێکی له‌بار ئاراسته‌کات، لێره‌ دا دوو شت وه‌ک ئامێری کار پێویسته‌، یانی پسپۆری له‌ کارو باری سیاسی و بوون به‌ شێوه‌ی پراکتیک، به‌لام به‌ داخه‌وه‌ من نه‌پسپۆڕی سیاسییم و
avatar2010 02 07 - 00:00
شێعرێک به‌ ده‌نگی ئه‌حمه‌د شێربه‌یگی له‌ چله‌ی ماته‌مینی نه‌مر کاک ته‌هادا
بۆرۆژهه‌لات: خۆت‌و قه‌له‌مه‌که‌ت‌و ده‌نگه‌که‌ت کارێکی هاوبه‌شی بێژه‌ری ئه‌فسانه‌یی کوردستانی رۆژهه‌لات ئه‌حمه‌د شێربه‌یگی‌و رۆژنامه‌وان دلشاد جه‌مشیدی‌یه‌ که‌ بۆ به‌رز راگرتنی یادو بیره‌وه‌ری نه‌مر کاک ته‌ها عه‌تیقی تێکۆشــــــــەریی دێرین،کارگێر،نووســــەر،وەرگێر و بێژەریی'' دەنگی کوردســــتانی ئێران'' ، بلاو بووه‌ته‌وه‌.
avatar2010 02 06 - 20:11
رەخنەگرتن یان جنێونامە، کامەیان؟
وردە گلەییەکیش لە سایتی بەیان
یاسین حاجی زادە
چەند رۆژ لەمەوبەر بەڕێز عەبدوڵڵا حەسەن زادە، کەسایەتیی سیاسیی ناسراوی رۆژهەڵاتی کوردستان لە وتووێژێک لەگەڵ
avatar2010 02 06 - 16:38
مێژووی زیندوو! (15)
ئاوڕێک له‌ خه‌بات‌و تێکۆشانی کاک خالید وه‌نه‌وشه‌
هه‌یاس کاردۆ
"شام" جه‌مسه‌ری به‌ یه‌ک گه‌یشتنی "ئاو" و "خاک"ه‌. له‌ شام دا ئاو و خاک به‌ جۆرێک ده‌سته‌ملانی یه‌ک بوون که‌ لێک جیا کردنه‌وه‌یان نه‌گونجه‌. هه‌وڵی بێ وچانی ئه‌و دوو جادووگه‌ره‌ی راگری ژیان له‌و ده‌وه‌ره‌، شاکارێکی دروست کردوه‌
avatar2010 02 06 - 16:00
محه‌ممه‌دعه‌لی توفیقی: کورده‌کان له‌ سه‌رهه‌ڵدان و به‌هێزکردنی بزوتنه‌وه‌ی سه‌وزدا ده‌وری گرینگیان هه‌بووه‌‌
بۆرۆژهه‌ڵات - ناوه‌ندی هه‌واڵ: ماوه‌ی نیزیک به‌ هه‌شت مانگه‌ بزوتنه‌وه‌یه‌کی به‌رینی خه‌ڵکی ئێران له‌ ژێر ناوی بزوتنه‌وه‌ی سه‌وز،
avatar2010 02 05 - 19:17
بزووتنەوەی سەوز و زەروورەتی ئاڵوگۆڕ لە گوتاردا
مادێح ئەحمەدی
بمانهەوێ و نەمانهەوێ ئەمڕۆ لە ئێران بزووتنەوەیەکی جەماوەری بە نێوی "بزووتنەوەی سەوز" لە گۆڕێدایە. هەر وەک دەیان جار باس کراوە ئەم بزووتنەوەیە بەرهەمی سێ دەیە سەرکووت و چەوساندنەوەیە. ئەو کودەتایە کە لە ئاکامی هەڵبژاردنەکانی خولی دەیەمی سەرکۆماریدا دژی دەنگی خەڵک کرا
avatar2010 02 04 - 16:35
ساڵوه‌گه‌ڕی‌ 22ی رێبه‌ندان‌و چه‌ند سه‌رنجێك
عومه‌ر ئێلخانیزاده‌
22ی رێبه‌ندانی‌ 1357 هه‌تاویی‌ یه‌كێك له‌و رۆژانه‌یه‌ كه‌ تاهه‌تایه‌ له‌ مێژووی‌ خه‌باتی‌ گه‌لانی‌ ئێراندا ده‌دره‌وشێته‌وه‌. راپه‌ڕینی‌ بوێرانه‌ی‌ 22 رێبه‌ندان، ته‌خت‌و به‌ختی‌ رێژیمی‌ پاشایه‌تی‌ ئێرانی‌ تێكدا‌و بۆ هه‌میشه‌ كۆتایی‌ به‌ نیزامی‌ 2500 ساڵه‌ی‌ شاهه‌نشاهی‌ ئێرانی‌ هێنا.
avatar2010 02 03 - 19:10
‌عه‌بدوڵڵا حه‌سه‌ن‌زاده‌: ئه‌وه‌ی فه‌عالینی نێوخۆی وڵات به‌ چاره‌نووسی خۆیانی ده‌که‌‌ن, ئێمه‌ له‌ ده‌ره‌وه‌ نایکه‌ین
دیمانه‌: سمایل شه‌ره‌فی
ئه‌وه‌ی‌ ئه‌وان له‌ تاران و كرماشان و له‌ سنه‌و مهابادو مه‌ریوان و .... ده‌یكه‌ن ئێمه‌ له‌ ده‌ره‌وه‌ی‌ وڵات نایكه‌ین. ئێمه‌ حازر نیین مایه‌ له‌ خۆمان دانێین له‌ ستهۆكۆلم و بێرلین وپاریس و له‌نده‌ن‌ چوار سه‌عات وه‌ختی‌ خۆمان سه‌رف بكه‌ین
avatar2010 02 03 - 12:46
‌دووی ڕێبەندان، جەژنێکی نەتەوەیی یان بۆنەیەکی حیزبیی؟
سوورکێو زه‌کی
هەروەک هەموولایەک ئاگادارن، جێژنی دووی ڕێبەندان بۆنەیەکی نەتەوەییە و لەوانەیە تەنیا جێژنێکیش بێت کە هەموو لایەنەکانی کورد بە چەپ و ڕاستەوە قەبووڵیان بێت. دیارە مەبەستی من لەو قەبووڵبوونەی هەموو لایەنەکان بەو مانایە نییە کە ...
دیسان ستراتیژیه‌ک، که‌ ئاسۆی تاریک و لێله‌
با ئێمه‌ش له‌ خۆپیشاندانی‌ 22ی‌ رێبه‌ندان دا به‌شدار بین
شۆڤێنیزمی (فارس) تازە دەزانێ کە رەژیمی ئیسلامی چەند درندەیە!
شه‌پۆلی‌ سه‌وزو پێشنیارێك
کورده‌کان چۆن به‌ره‌ورووی خۆپیشاندانه‌کانی 22ی به‌همه‌ن ببنه‌وه‌؟
سیخورمه‌(1)
ئه‌گه‌ر داوای لێبووردن بکه‌م بۆ هه‌موو گیراوه‌کان داوا ده‌که‌م!
باشووری کوردستان، پردی په‌ڕینه‌وه‌ی ئاخونده‌کان
خوایە زوو بمرم
یادێك له شۆرشگێری هه‌ڵكه‌وتوی ناوچه‌ی هه‌ورامان‌و جوانڕۆ شه‌هید ئاغه بابازاده‌گان


Nuser
میوانی (بۆ رۆژهه‌ڵات)
هه‌واڵه‌کان
فارسی
 

 

هه‌موو مافێکی ئه‌م ماڵپه‌ڕه پارێزراوه|بڵاوکردنه‌وه‌ی بابه‌ته‌کانی ئه‌م ماڵپه‌ڕه به‌ بێ ئاماژه به سه‌رچاوه‌ی بابه‌ت قه‌ده‌غه‌یه